Proteinbar

Her kan du finde de bedste proteinbarer. Vi har udvalgt nogle med forskellige fordelinger mellem protein og kulhydrat, så du kan vælge det, der passer dig.

Faktaboks om proteinbar:

  • fluebenlMeget nemme at have med på farten
  • fluebenlProteinbarer er et fint restitutionsmåltid eller mellemmåltid
  • fluebenlIndeholder flere kulhydrater end proteinshakes
  • fluebenlVær opmærksom på fordelingen mellem protein og kulhydrat

Proteinbarer vi anbefaler

proteinbar1

Denne store proteinbar smager fint og fås i smagsvarianterne hasselnød og karamel. Den er mest velegnet efter styrketræning, da der er hele 30 g. protein pr. bar 

køb her

proteinbar2

Her får du en proteinbar, der smager fantastisk. Den er med sine 20,3 g. protein og 16,9 g. kulhydrater et godt restitutionsmåltid til de fleste sportsudøvere

køb her

proteinbar3

Denne bar er velegnet som restitutionsmåltid efter et konditionsbaseret træningspas. Dette skyldes, at der er højt indhold af kulhydrater og mindre proteiner

køb her

 

Hvis man ikke gider at bøvle med proteinpulver og shakes, så er proteinbarer et glimrende alternativ. Proteinbarer fås i mange forskellige størrelser og med mange smage. Fælles for dem alle er, at de indeholder flere kalorier end en shake med proteinpulver, og så er det også et dyrere alternativ end proteinpulver.

De er ekstremt nemme at have med på farten, så man kan altid have et par stykker liggende i tasken eller i bilens handskerum. Så er de lige ved hånden, så man er sikker på at få depoterne fyldt op lige efter træning, eller hvis man har svært ved at nå det rette antal måltider.

Proteinbarer får i mange afskygninger, så det er en god ide at lave lidt research, inden man køber sin proteinbar. Ud over at proteinbarer findes i rigtig mange smagsvarianter, så er der også stor forskel på indholdet og fordelingen af proteiner og kulhydrater. Derfor er det en god ide at kigge på varedeklarationerne, så man køber en proteinbar, der passer til behovet.

Har man f.eks. haft en løbetræning eller en anden form for konditionstræning, er det en god ide, at kigge efter en bar med forholdsvis lavt proteinindhold og højere kulhydratindhold. Har man derimod haft en hård styrketræning, så giver det god mening at spise en proteinbar med højt indhold af protein.

Ovenfor har vi anbefalet nogle varianter af proteinbarer, som vi synes er gode. Da smag og behag er meget forskelligt, så kan man selv prøve sig frem, hvis de ikke falder i god smag.

Hvis du vil læse mere om proteins egenskaber i forhold til kroppen og træning, så kan du klikke her.